Region
29/2014 (994) 2014-07-15
Woda w tzw. żwirowni leżącej na terenie Międzyrzeckich Jeziorek do niedawna była dzierżawiona przez bialski okręg Polskiego Związku Wędkarskiego. Obecnie zarządza nią Towarzystwo Wędkarskie „Żwirek”. Umowę użyczenia podpisano 9 lipca.

Międzyrzeckie koła wędkarskie narzekały na współpracę z zarządem bialskiego okręgu PZW. Wędkarze mieli żal, że opłacali składki, a woda była bardzo skąpo zarybiana. Ponadto, przysługiwało im tylko 25% odpisu. Chodzi o zwrot wpłaconych przez ponad 600 wędkarzy składek, które koło może przeznaczyć na swoją działalność. Pozostałe pieniądze z opłat zasilały budżet okręgu, czyli były przekazywane na zarybianie i administrację.
29/2014 (994) 2014-07-15
Mówi się, że alergia to choroba naszych czasów. Czy to prawda, że wcześniej nie występowała?

Alergie towarzyszą nam od początku dziejów, obecnie obserwujemy jednak wzrost ich występowania. Pierwszą znaną nam ofiarą alergii był egipski faraon Menes, który żył ok. 3100 lat p.n.e. Inskrypcja hieroglificzna na jego grobie głosi, że zmarł w krótkim czasie po tym, jak ukąsiła go pszczoła.
29/2014 (994) 2014-07-15
Dokładnie 15 lat temu, 12 lipca 1999 r., minister edukacji narodowej wpisał Collegium Mazovia - wtedy jeszcze pod nazwą Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania - do rejestru uczelni zawodowych pod pozycją 22. Od tamtej pory jej mury opuściło prawie 7 tys. absolwentów.

15 lat to piękny jubileusz z punktu widzenia organizacji działającej w warunkach rynkowych. Natomiast z punktu widzenia akademickiego 15 lat to jest okres wstępny - zauważa kanclerz Mariusz Szabłowski. I uzupełnia: - Takie organizacje tworzy się minimum 25 lat, bo tyle czasu zajmuje wykształcenie własnej kadry akademickiej. Oznacza to, że przed Collegium Mazovia stoją wyzwania najbliższego dziesięciolecia, będącego czasem na przygotowanie się do „egzaminu dojrzałości”.
29/2014 (994) 2014-07-15
Ośmioletnie dziewczynki w prowokujących pozach, pełnym makijażu i wyzywających strojach - to nie element kampanii społecznej przeciwko seksualizacji dzieci, ale współfinansowana ze środków unijnych reklama polskiej firmy produkującej bieliznę. To pierwsza taka kampania z udziałem dzieci w Polsce?

Na pewno nie pierwsza w ogóle, ale wedle mojej wiedzy pierwsza, która przebiła się nieco szerzej do świadomości społecznej, sygnalizując problem. A jest on poważny. Seksualizacja dzieci to zjawisko, które, niestety, coraz częściej możemy oglądać również w Polsce. Obserwujemy je w sklepie dziecięcym, gdzie wśród ubrań dla ośmiolatków znajdujemy biustonosze typu push-up czy majteczki typu stringi.