Cały system mediów społecznościowych jest oparty o system hazardowy. Celowo został tak skonstruowany, by nas przyciągać i skłaniać do spędzania czasu w sieci. Ale możemy temu przeciwdziałać.
Na przełomie 2009 i 2010 r. Mark Zuckerberg, widząc, że można bardzo dużo zarobić dzięki facebookowi, zaprosił psychologów, psychiatrów, antropologów, a także innych specjalistów badających mózg oraz zachowania człowieka i zapytał, co można zrobić, żeby jeszcze bardziej przyciągnąć uwagę ludzi do przestrzeni mediów społecznościowych. Ich odpowiedź brzmiała: oprzeć je o system hazardowy. To wtedy został wprowadzony lajk (od ang. like - lubię), czyli system ocen. Na przełomie lat 2018-2019 badano, jakie emocje najczęściej przykuwają ludzi do sieci.
Na przełomie 2009 i 2010 r. Mark Zuckerberg, widząc, że można bardzo dużo zarobić dzięki facebookowi, zaprosił psychologów, psychiatrów, antropologów, a także innych specjalistów badających mózg oraz zachowania człowieka i zapytał, co można zrobić, żeby jeszcze bardziej przyciągnąć uwagę ludzi do przestrzeni mediów społecznościowych. Ich odpowiedź brzmiała: oprzeć je o system hazardowy. To wtedy został wprowadzony lajk (od ang. like - lubię), czyli system ocen. Na przełomie lat 2018-2019 badano, jakie emocje najczęściej przykuwają ludzi do sieci.