Władze miasta Siedlce są przeciwne propozycjom przebiegu
zachodniej obwodnicy miasta przedstawionym przez Generalną Dyrekcję
Dróg Krajowych i Autostrad.
Obwodnica Siedlec jest jedną z inwestycji w ramach rządowego programu 100 obwodnic. Przebiegać ma od drogi krajowej nr 2, dalej w pobliżu ronda w Iganiach i łączyć się z DK nr 63 między Chodowem a Wolą Suchożebrską. Jej celem jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miasta. Zgodnie z harmonogramem powinna być gotowa w 2028 r. Kilkanaście dni temu firma pracująca na zlecenie GDDKiA przedstawiła koncepcję przebiegu zachodniej obwodnicy. Zaproponowane warianty nie spodobały się władzom Siedlec, ponieważ znacząco ingerują w funkcjonowanie społeczności lokalnej tej części miasta oraz obszar „Natura 2000”.
Obwodnica Siedlec jest jedną z inwestycji w ramach rządowego programu 100 obwodnic. Przebiegać ma od drogi krajowej nr 2, dalej w pobliżu ronda w Iganiach i łączyć się z DK nr 63 między Chodowem a Wolą Suchożebrską. Jej celem jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miasta. Zgodnie z harmonogramem powinna być gotowa w 2028 r. Kilkanaście dni temu firma pracująca na zlecenie GDDKiA przedstawiła koncepcję przebiegu zachodniej obwodnicy. Zaproponowane warianty nie spodobały się władzom Siedlec, ponieważ znacząco ingerują w funkcjonowanie społeczności lokalnej tej części miasta oraz obszar „Natura 2000”.