Aktualności
Rzecznik czeka na konsumentów

Rzecznik czeka na konsumentów

Prawie 1 tys. porad udzieliła w 2016 r. Jolanta Marczuk, miejski rzecznik konsumentów. Do jej zadań należy ochrona interesów konsumentów i ich praw.

Pomaga też m.in. w redagowaniu pism reklamacyjnych, odwołań czy odstąpień od umów zawieranych na odległość.

Rzecznik prowadzi również szeroko rozumianą edukację, w której uczestniczą uczniowie bialskich szkół. Podczas cyklu spotkań uczono świadomego podejmowania decyzji zakupowych, praw, jakie przysługują konsumentom, oraz obowiązków spoczywających na przedsiębiorcach podczas zwierania umów w sklepach tradycyjnych lub internetowych. Młodzież dowiedziała się, jakie kroki należy podjąć, gdy zakupiony produkt jest wadliwy. Z uwagi na nieuczciwe praktyki stosowane wobec seniorów rzecznik podjął szereg działań edukacyjnych na rzecz starszych konsumentów. – Ze względu na rosnące oczekiwania godziny przyjęć zostały wydłużone. Skuteczne rozwiązywanie spraw spornych to nie tylko uświadamianie o prawach, lecz także podejmowanie mediacji i realne próby rozwiązania problemów konsumenckich – podkreśla J. Marczuk.

Miejski rzecznik konsumentów czeka na mieszkańców w poniedziałki, wtorki, czwartki, piątki – od 9.00 do 15.00, a także w środy – od 9.15 do 17.00, w urzędzie miasta – nr tel. 83-341-68-48.

MD